[O2] FL 1,4 TSI Przygasa przy gwałtownym wciśnięciu gazu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • big798
    Classic
    • 2010
    • 7

    [O2] FL 1,4 TSI Przygasa przy gwałtownym wciśnięciu gazu

    Zamieszczone przez Seed
    Auto sluzbowe takze chce wymienic profilaktycznie wiele rzeczy.


    Jak służbowe i chcesz je może odkupić to najlepiej zrobić wszytko na maxa
    komplet rozrzadu, uszczelniacze na wałku rozrzadu, napinacz paska wielorowkowego, pasek wr i sprzegiełko alternatora ,
    oczywiscie możesz jeszcze zmienić aku dla świetego spokoju :diabelski_usmiech
  • leadman
    Drive
    • 2009
    • 98
    • Ford

    #2
    [O2] FL 1,4 TSI Przygasa przy gwałtownym wciśnięciu gazu

    Jak w temacie. Przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu z wolnych obrotów wszystko przygasa, ale silnik nie gaśnie. Jest tylko małe szarpnięcie i efekt jak na filmiku. Dodatkowo gaśnie climatronik i podświetlenie włączników szyb.
    Macie coś takiego?
    Z czym to może być związane? Dodam że filtr paliwa wymieniony bo terkotał

    ASO...nie mają pojęcia...

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rpT-qqSwRUA[/youtube]

    Octavia II FL 2009 1,4TSI

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      tak jakby prądu brakowało :roll: czasami to nie wina altka ?

      Komentarz

      • loyd
        RS
        • 2010
        • 2342

        #4
        Jak dajesz gazu to wskazówka obrotomierza tak szybki zapierdziela do góry ???

        U mnie tak nie ma ....

        Komentarz

        • skaypik
          Drive
          • 2009
          • 51

          #5
          Patrząc na wskazówkę obrotomierza-że najpierw wychyla się do zera a potem dopiero do góry,wskazuje to na awarie szeroko pojętej "elektryki". Co dokładnie to nie mam pojęcia(brak styku;zepsuty któryś sterownik;oprogramowanie;uszkodzenie komputera).
          Jedno wiem na pewno-jeśli auto masz na gwarancji i ASO ci mówi że nie ma pojęcia co z tym fantem zrobić to :
          1.Zmień ASO
          2.Napisz do SAP że takie a takie ASO nie umie naprawić Skody
          3.Reklamuj usterkę jako niezgodność towaru z umową(w salonie w którym zakupiłeś samochód)no chyba że kupowałeś na firmę -to niestety zostaje ci tylko gwarancja.
          Tak czy siak walcz o swoje.

          Powodzenia

          Komentarz

          • loyd
            RS
            • 2010
            • 2342

            #6
            Ewidentnie jakiś fuck-up .......

            Komentarz

            • leadman
              Drive
              • 2009
              • 98
              • Ford

              #7
              Problem w tym, że gwarancja się kończy w kwietniu, a przegląd musiałbym zrobić teraz (30000km). Koszty przeglądów znacie.
              Inna kwestia jest taka, że w czasie normalnej jazdy ten efekt nie występuje. Przy dodaniu gazu z wolnych obrotów jest lekkie mrugnięcie świateł (jak by skok napięcia) widać to zwłaszcza w nocy, ale to chyba normalne zachowanie. Natomiast jak się pedał gazu gwałtownie wciśnie do oporu z wolnych obrotów to wtedy się takowe coś dzieje, ale też nie zawsze. To co zauważyłem to to że przy terkotaniu filtra paliwa ten efekt się pojawiał najczęściej. Po wymianie jest ale bardziej sporadyczny.
              I druga sprawa jest taka, że wystarczy tylko leciutko dodać gazu (żeby wskazówka obrotomierza lekko się dźwigła) i wtedy wchodzi na obroty normalnie bez tego przygaśnięcia.

              Poza tym jednym objawem nic innego się nie dzieje.
              Jeszcze może to że ze dwa razy na radiu pojawił się BATTERY LOW.
              Spróbuje jeszcze aku doładować i zobaczę wtedy.

              Octavia II FL 2009 1,4TSI

              Komentarz

              • loyd
                RS
                • 2010
                • 2342

                #8
                Zamieszczone przez leadman
                Problem w tym, że gwarancja się kończy w kwietniu, a przegląd musiałbym zrobić teraz (30000km). Koszty przeglądów znacie.
                Nie bardzo rozumiem ???

                Komentarz

                • leadman
                  Drive
                  • 2009
                  • 98
                  • Ford

                  #9
                  Przebieg mam 30500 i muszę zrobić przegląd w ASO żeby nie stracić gwarancji, która i tak jest tylko do kwietnia.

                  Octavia II FL 2009 1,4TSI

                  Komentarz

                  • loyd
                    RS
                    • 2010
                    • 2342

                    #10
                    leadman,

                    Sądzę, że Twoje rozumowanie jest delikatnie mówiąc słabe .....

                    Nie wiesz co jest nie tak z Twoim autem, i ile będzie kosztować jego naprawa. Oszczędzisz kilka stówek a okaże się, że trzeba wymienić jakąś część za np. 3 tysiące złotych ....

                    Rób przegląd, zgłaszaj wadę pisemnie i żadaj naprawy w ramach gwarancji ......

                    Komentarz

                    • leadman
                      Drive
                      • 2009
                      • 98
                      • Ford

                      #11
                      Niekoniecznie.
                      Znając podejście ASO do usterek typu czasem jest czasem nie ma to raczej na usunięcie awarii szans nie ma. Nie uśmiecha mi się jeździć do Czech czy jeszcze gdzie indziej szukając ASO, które naprawi ów przypadłość (która przynajmniej narazie) nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu auta.
                      A te 500zł za przedłużenie gwarancji o miesiąc?!?

                      Wiem, że mam podejście "luźne", ale czasami trzeba.

                      Ciekawi mnie czy inni mają podobne objawy dlatego ten post.
                      Nie każdy z ciekawości wciska pedał gazu gwałtownie do oporu i może nawet nie wie, że coś takiego się dzieje.

                      Octavia II FL 2009 1,4TSI

                      Komentarz

                      • winni77
                        RS
                        • 2009
                        • 2183
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez leadman
                        Przy dodaniu gazu z wolnych obrotów jest lekkie mrugnięcie świateł (jak by skok napięcia) widać to zwłaszcza w nocy, ale to chyba normalne zachowanie.
                        To NIE normalne zachowanie. Co do usterki, to tak jak już ktoś napisał - po pierwsze sprawdź akumulator i upewnij się, ze z alternatorem nie ma żadnego problemu. Druga sprawa, ze czasem ciesko stwierdzic do padlo. Mnie sie np. zepsulo podswietlenie zegarow i alarm nie zawsze sie wlaczal (zwlaszcza po jezdzie), trzeba bylo zamknac-otworzyc-zamknac, ale to wystepowalo tylko po jezdzie, wiec ciezko bylo pokazac to w aso. Koszotwalo mnie z 4-5 wizyt w aso (w tym 4 brytyjskie) i wymiana jakiegos sterownika.
                        Mój "Batmobil"

                        Komentarz

                        • Tichy
                          Rider
                          • 2010
                          • 544

                          #13
                          To wygląda na regulator napięcia albo mostek prostowniczy w alternatorze. Migotanie świateł też by na to wskazywało...

                          Komentarz

                          • voytek
                            Rider
                            • 2010
                            • 480
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez leadman
                            Przebieg mam 30500 i muszę zrobić przegląd w ASO żeby nie stracić gwarancji, która i tak jest tylko do kwietnia.
                            To jedź teraz do ASO i zgłoś tylko tę usterkę, a jak zapytają o przegląd, to powiedz, że zamierzasz go zrobić dajmy na to za 3 dni, a do tego czasu nie będziesz jeździł i przebiegu nie przybędzie. A ten ten przegląd w końcu i tak musisz zrobić, nawet, jeśli nie w ASO, chyba do końca życia na tym samym oleju nie będziesz jeździć.
                            Jedno jest pewne, na podstawie filmiku nikt diagnozy nie postawi, bo to może być tysiąc przyczyn. Trzeba podpiąć komputer itd. Ja bym tak luźno tego nie traktował, bo nie wiesz co padło i ile będzie kosztowała naprawa poza gwarancją. Masz jej jeszcze 2 miesiące, to korzystaj. Nie można z góry zakładać, że ASO sobie nie poradzi. Z większością usterek jednak sobie radzą, bez przesady. A jeśli nawet, to jedź do innego ASO i niekoniecznie od razu do Czech :wink:

                            Komentarz

                            • mrrudzin
                              Rider
                              • 2009
                              • 403

                              #15
                              Zamieszczone przez leadman
                              Przebieg mam 30500 i muszę zrobić przegląd w ASO żeby nie stracić gwarancji, która i tak jest tylko do kwietnia.
                              Masz kabelek, albo dostęp do niego?
                              Może warto się podpiąć i sprawdzić czy są jakieś błędy.

                              Przebieg - tak jak piszą koledzy. Zrobisz po usunięciu usterki (albo mając kabelek możesz z 30,5k zrobić 29,5 - chociaż to raczej nie ma sensu)

                              Komentarz

                              • b8tz
                                Rider
                                • 2011
                                • 368

                                #16
                                Nie rozumiem jednego..... Oleum zmienić i tak będziesz musiał. Nie chcesz drogiego oleum z ASO - przyjedź ze swoimi materiałami przeglądowymi. Za robociznę nie powinni cię skasować więcej jak za 2 rbh. A jeśli chcesz oszczędzić 300zł żeby za chwilę wydać 3000 zł za naprawę to już twoja decyzja.

                                Komentarz

                                • leadman
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 98
                                  • Ford

                                  #17
                                  Ale już mam przegląd umówiony na 10 marzec hehe .
                                  Dwa razy byłem z tym objawem i dwa razy nic nie stwierdzili (filmik oglądali).
                                  Co do błędów to brak, jedynie climatronik błąd sporadyczny ale to raczej ma związek z tym że on się też wyłącza razem z zegarami (byłem przy tym jak podpinali komputer)

                                  Dzisiaj pomierzyłem napięcia: 12,6V auto zgaszone, 14,4V silnik pracuje. Przy dodawaniu obciążenia napięcie prawie bez zmian i wahnięć. Przy wszystkich odbiornikach włączonych 14,1V. Dodawanie gazu nie powoduje zmian napięcia.

                                  Nie depnąłem mu co prawda na maksa bo i tak na ssaniu ten efekt nie występuje, a nigdzie dziś nie byłem więc silnik zimny. Ale jutro to zrobię i zobaczę jak się wtedy napięcie zachowuje.

                                  Poczekam na jakiś zlot to może się wybiorę jako ciekawostka

                                  Co do przeglądu: wymieniłem olej (longlife shell), filtr kabinowy, powietrza, oleju - 250zł razem z wymianą.
                                  Potem filtr paliwa w ASO bo terkotał - 150zł (efektu brak jedynie nie terkocze), filtrów na gwarancji nie wymieniają.

                                  Co do tej gwarancji to pewnie trochę bardziej bym za tym chodził jak by ta gwarancja była chociaż jeszcze rok. A tak to szkoda mojej jazdy tam i z powrotem z opinią nic się nie dzieje.

                                  Octavia II FL 2009 1,4TSI

                                  Komentarz

                                  • voytek
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 480
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    No to zmienia postać rzeczy. Nie pisałeś, że byłeś z tym już w serwisie. Ja bym pojechał do innego serwisu, pisał do SAP. Jak nie wiedzą co, to niech wymieniają części po kolei, ich problem. Można podeprzeć się jeszcze opinią jakiegoś dobrego niezależnego warsztatu. Nękać do bólu, bo potem jak skończy się gwarancja to zapłacisz za tę naprawę ze swojej kieszeni.

                                    Komentarz

                                    • leadman
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 98
                                      • Ford

                                      #19
                                      Ale pisać przez ten formularz kontaktowy na skoda-auto.pl?

                                      Octavia II FL 2009 1,4TSI

                                      Komentarz

                                      • voytek
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 480
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #20
                                        Ja bym napisał oficjalne pismo zatytułowane "reklamacja", w którym opisałbym problem i wysłał listem poleconym. W piśmie podałbym oprócz standardowych danych VIN auta. Tak będzie moim zdaniem poważniej wyglądało. Jak Ci odpiszą jakieś bzdury, to masz z czym iść np. do Rzecznika Konsumentów (o ile nie kupiłeś auta na firmę). Ale najpierw może jednak spróbować zmienić ASO?

                                        Komentarz

                                        Pracuję...